Skip to Main Content (Press Enter)
פורום קנשיקי

החזון העתידי של לקסוס

בפורום קנשיקי המסורתי, הציגה לקסוס את החזון העתידי שלה לשלל כתבי רכב ועיתונאים באירופה. החזון של מותג היוקרה כולל טכנולוגיות עתידניות, שימוש במערכות נהיגה חדשניות ופיתוח סוללה חשמלית חדשה המבטיחה טווח נהיגה משופר וזמני טעינה קצרים במיוחד.

בכנס השנתי "קנשיקי" (שמשמעותו "תובנה" ביפנית), שהתקיים במרץ 2025 בבריסל, הכריז מותג היוקרה על מספר עדכונים לקראת השנים הקרובות. לקסוס הודיעה על הרחבה משמעותית של היצע הרכבים החשמליים שלה, כאשר 3 דגמי יוקרה חשמליים חדשים צפויים להצטרף למערך הדגמים של החברה במהלך 12 החודשים הקרובים.

עדכונים אלו משתלבים בחזון של החברה להוביל את מהפכת ההנעה החשמלית בשוק רכבי היוקרה, ומהווים המשך ישיר לחלוציות של לקסוס בתחום ההנעה החשמלית היברידית בעשורים האחרונים. לקסוס היא יצרנית רכבי היוקרה בעלת הניסיון הרב ביותר בטכנולוגיות הנעה חשמליות - כאשר מכונית היוקרה ההיברידית הראשונה הוצגה על ידי המותג עוד ב-2004. לאחר מכן, הציגה לקסוס לראשונה גם את טכנולוגיית ההנעה ההיברידית "פלאג-אין", שהיום מוצעת עבור הדגמים NX ו-RX. מאז ועד היום, לקסוס היא היצרן המוביל בכל הקשור לרכבים היברידיים ולטכנולוגיות סוללה מתקדמות.

גולת הכותרת בכנס "קנשיקי" הייתה חשיפת הדגם המעודכן של לקסוס RZ החשמלי, המציג לראשונה שתי מערכות פורצות דרך: מערכת היגוי חשמלית הנקראת "Steer-by-Wire", שפועלת באופן ממוחשב וללא מוט מקשר לגלגלים, וכן מערכת "Interactive Manual Drive", המדמה חווייה חדשה של העברת הילוכים ידנית.
חידושים אלו מבליטים את מחוייבותה של לקסוס לשילוב חומרה מתקדמת עם טכנולוגיות חדשניות, כחלק ממחוייבות המותג לחדשנות ולחווית נהיגה ייחודית ומרגשת. דגם ה-RZ הינו רק הסנונית הראשונה, כאשר לקסוס מתכננת להשיק שלושה דגמי BEV יוקרתיים חדשים במהלך השנה הקרובה.

על פי פסקל רוש, סגן נשיא לקסוס אירופה: "התרומה של לקסוס לאסטרטגיה הזו היא מרכזית, לא רק במספר כלי הרכב, אלא גם בקידום טכנולוגיות החשמול. התמקדות בחשמליות ושמירה על הנאת הנהיגה, אנחנו נשארים קשובים לקול הלקוחות שלנו. כדי להשיג זאת, אנו פועלים לפי העיקרון של 'המוצר הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון, מבלי להשאיר אף אחד מאחור."
"התרומה של לקסוס לאסטרטגיה הזו היא מרכזית, לא רק במספר כלי הרכב, אלא גם בקידום טכנולוגיות החשמול"
פסקל רוש, סגן נשיא לקסוס אירופה

לקסוס RZ החדש - מהפכה טכנולוגית בעולם הרכב החשמלי

הדור החדש של לקסוס RZ מציג מהפכה טכנולוגית בכל היבט אפשרי, עם שלל מערכות מתקדמות שנחשפות לראשונה. ה-RZ מבסס את מעמדה של לקסוס כמובילה בטכנולוגיות רכבים חשמליים בקבוצת TOYOTA, וממחיש באופן נפלא את השאיפה הבלתי פוסקת של המותג לחדשנות, ריגוש וחוויית נהיגה ייחודית. יכולת הטעינה שופרה באופן משמעותי, כאשר תוספות של פונקציית קדם-חימום חדשנית לסוללה ומטען פנימי משודרג של 22 קילוואט מייעלים את התהליך ומקצרים את זמני הטעינה באופן ניכר. השיפורים במערכת הההנעה הכפולה "DIRECT 4" מספקים איזון אופטימלי בין חלוקת הכוח, וכך משפרים את יציבות הרכב, אחיזת הכביש וכמובן את חוויית הנהיגה המרגשת והייחודית של הדגם. הדור החדש והמהפכני של לקסוס RZ יושק בישראל ברבעון הראשון של 2026.

  • STEER-BY-WIRE
    בתור מודל פורץ דרך, זה הוא הדגם הראשון המציע את מערכת ההיגוי החשמלית המתקדמת של לקסוס - "Steer-by-Wire". מערכת זו מאפשרת פעולת היגוי חלקה ואינטואיטיבית יותר, עם סיבוב של 200 מעלות בלבד מצד לצד. ההיגוי החדש, והראשון מסוגו בעולם, מעניק לנהג תחושת שליטה מדויקת וחווית נהיגה יוצאת דופן.
  • INTERACTIVE MANUAL DRIVE
    לקסוס RZ מציע חידוש מרשים נוסף בדמות מערכת ה-"Interactive Manual Drive" של המותג, המדמה העברת הילוכים ידנית באמצעות טכנולוגיה וירטואלית חדשנית. המערכת הייחודית תאפשר לנהגים להשתמש בידיות העברה כאילו הם מפעילים תיבת הילוכים מכנית בת 8 הילוכים, תוך מיצוי של חוויית הנהיגה הדינמית שמספקת מערכת ההנעה הכפולה "DIRECT4".
  •  הנעה כפולה  DIRECT4
    לקסוס שדרגה משמעותית את מערכת ההנעה הכפולה המתקדמת "DIRECT 4". בגרסה החדשה, העוצמה של ה-eAxle האחורי כעת שווה לזה הקדמי, מה שמספק גמישות מרבית בחלוקת הכוח בין צירי הגלגלים. מערכת ההנעה החשמלית של לקסוס RZ זכתה לשדרוג מקיף, הכולל סוללת ליתיום-יון עם קיבולת מוגדלת של 76.96 קוט"ש.
השאירו פרטים למידע נוסף על דגמי היוקרה של לקסוס:

ביצועי שיא בשנת 2024

האסטרטגיה הרב-ערוצית של לקסוס, שנועדה לספק מגוון רחב של פתרונות הנעה עבור כל לקוחותיה, הובילה לשיאי מכירות חסרי תקדים באירופה ובשווקים גלובליים. בזכות היצע דגמים מגוון ויוקרתי, רשמה לקסוס צמיחה מרשימה באירופה עם זינוק של 20% במכירות בהשוואה לשנה הקודמת. עם סך כולל של יותר מ-88,000 יחידות שנמכרו, לקסוס מיצבה עצמה כאחד ממותגי הרכב הצומחים במהירות הגבוהה ביותר ביבשת. הישג זה אפשר ללקסוס להגיע לנתח שוק שיא של 2.5%, הגבוה ביותר בתולדות המותג באירופה.

מספר גורמים מרכזיים תרמו להצלחה יוצאת הדופן הזו: הקרוסאובר האורבני החדש לקסוס LBX כבש את השוק עם כמעט 24,000 יחידות שנמכרו בשנת 2024, דגמי הפלאג-אין ההיברידים (PHEV) היוו 20% מסך המכירות, ודגמים חשמליים הציגו גדילה של פי שניים במכירות ביחס לשנה הקודמת. המגמה החיובית של לקסוס נמשכת גם בשנת 2025, כאשר הנתונים מהחודשיים הראשונים של השנה מצביעים על עלייה נוספת של 20% במכירות.

בישראל, רשם המותג שנה היסטורית וחסרת תקדים: אחרי 18 שנה בשוק המקומי, רשם המותג זינוק של 48% בהיקף המכירות, והציב את לקסוס בשורה אחת עם מותגי הרכב הגרמניים המובילים את שוק היוקרה. זהו הישג בולט ומרשים במיוחד, על רקע השנה המאתגרת שעבר המשק. גם כאן, אחת הסיבות המרכזיות לעליה הדרסטית היא השקת הדגם היוקרתי LBX, שאפשרה ללקסוס להיכנס לראשונה לסגמנט חדש.

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "הדור החדש של דגם ה- RZ מסמל פריצת דרך טכנולוגית משמעותית עבור לקסוס, הממצב את מעמדו כמוביל בתחום הרכב החשמלי בקבוצת טויוטה. עם מערכת ההיגוי חשמלית חדשנית וטכנולוגיה וירטואלית להעברת הילוכים ידנית, אנו מציגים לשוק חוויית נהיגה מתקדמת, אינטואטיבית ומרגשת שטרם נראתה כמותה . השדרוגים המשמעותיים במערכת ההנעה, הסוללה ויכולות הטעינה מציבים את ה- RZ בחזית הטכנולוגיה החשמלית, תוך שמירה על ערכי היוקרה והאיכות המזוהים עם מותג היוקרה היפני. אנו צופים שהדגם החדש, שיושק בתחילת 2026 בישראל, ימשיך את מגמת הצמיחה המרשימה שחווינו בשנה החולפת ויחזק את מעמדנו בשוק הפרימיום הישראלי".
"הדור החדש של ה-RZ מסמל פריצת דרך טכנולוגית משמעותית עבור לקסוס, הממצב את מעמדו כמוביל בתחום הרכב החשמלי בקבוצה. אנו צופים שהדגם החדש, שיושק בתחילת 2026 בישראל, ימשיך את מגמת הצמיחה המרשימה שחווינו בשנה החולפת ויחזק את מעמדנו בשוק הפרימיום הישראלי".
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל

חווית אירוח יוקרתית

נסיעות מבחן בלקסוס

בואו להכיר מקרוב את היוקרה של דגמי לקסוס. בחרו מבין מגוון סוגי נסיעות מבחן, בכל אחד מאולמות התצוגה של לקסוס ברחבי הארץ.