1. New Cars
  2. RZ

SUV חשמלי החדש של לקסוס! 

הכירו את ה RZ

עם עיצוב זוויתי מהפנט וטכנולוגיה פורצת דרך, לקסוס RZ450e מביא את הבשורה החשמלית של לקסוס אל הכביש. מאחורי ההגה, שעוצב ע"י אמני ה-"טאקומי" מצפה לכם חוויה אישית במיוחד, כאילו היא תוכננה עבורכם בלבד. לקסוס מציעה לכם חוויית נהיגה ייחודית עם הנעה כפולה מתקדמת (DIRECT4) ומרכז כובד נמוך שמעניקים ל-SUV החשמלי החדש תאוצה מרגשת ואחיזת כביש חדה במיוחד. ל-RZ טווח של עד 404-436 ק"מ* (תלוי רמת גימור) וטעינה מהירה שאורכת כחצי שעה, ולצידן הבטחה לסוללה חסכונית ובעלת תוחלת חיים יוצאת דופן. 

קבלו 5 פלוסים נוספים ל-RZ450e:

לקוחות לקסוס RZ מקבלים את האחריות המקיפה ביותר בישראל על הסוללה החשמלית, עם אפשרות להארכה עד 10 שנים או מיליון ק"מ. תוכנית האחריות הייחודית תומכת בשמירת הערך הגבוהה של ה-RZ לאורך שנים, והיא מהווה תו תקן לאיכות הבלתי
מתפשרת של לקסוס ונותנת שקט נפשי וביטחון מלא ללקוחות.
 

הלקסוס RZ מצוידת במערכת הינע ייחודית הנקראת DIRECT 4. זוהי מערכת בטכנולוגיה מתקדמת ייחודית ללקסוס המאזנת בכל רגע נתון את הרכב בהתאם לתנאי הדרך ואופי הנהיגה של הנהג, וזאת באמצעות חלוקת הכוח בין הסרן הקידמי והאחורי ובין הגלגלים. באמצעות מערכת בקרת שליטה ממוחשבת, ה-DIRECT 4 מעניקה לנהג חוויית נהיגה ייחודית ושליטה מלאה ברכב בכל מצב.

 

ללקסוס RZ גג פנוראמי שקוף המצויד בטכנולוגיה ייחודית המאפשרת באמצעות לחיצת כפתור איטום מאור וחום במצב הסגור, וזאת לנוחות והנאה מלאה של הנוסעים ב-RZ.

 

לקסוס דואגת לסביבה וכחלק ממדיניותה לקיימות סביבתית, שולבו בדגם ה- RZ מושבי ULTRASUDE טבעוניים וייחודיים עם מרקם איכותי במיוחד שעשוי מ 30% חומרים ביולוגיים נושמים, עם מירקם יוקרתי ועם עמידות ואורך חיים ארוך במיוחד.

 

ה-RZ הוא אחד הדגמים החשמליים הבודדים שעבר את מבחני הריסוק החדשים של ארגון ה-EURO NCAP ועוד עם דירוג מקסימאלי של חמישה כוכבים.ארגון ה-NCAP עדכן לאחרונה את סטנדרט הבחינות שלו והעלה את רף הדרישות לרף גבוה ומחמיר ביותר בכל קטגוריות הבטיחות המרכזיות.

 

בחרו את רמת הגימור

רמות גימור:

3 אפשרויות

No results

  • RZ - TAKUMI - Wagon 5 Doors

    RZ TAKUMI

    Wagon 5 Doors

    יחידת הנעה

    ₪399,990

    1AT | 4X4
  • RZ - KYUSHU - Wagon 5 Doors

    RZ KYUSHU

    Wagon 5 Doors

    יחידת הנעה

    ₪359,990

    1AT | 4X4
  • RZ - HADORI - Wagon 5 Doors

    RZ HADORI

    Wagon 5 Doors

    יחידת הנעה

    ₪379,990

    1AT | 4X4
לקסוס RZ החדש

 SUV חשמלי - ביצועים יוצאים מן הכלל

  • הכירו את ההנעה החשמלית המלאה של RZ450e

    ה-RZ 450e היא המכונית החשמלית (BEV) הראשונה של לקסוס. האיכויות והמאפיינים הייחודיים של הפלטפורמה החדשה מהווים את הבסיס לחוויית נהיגה ייחודית או כפי שבלקסוס קוראים לה "חתימת הנהיגה" של לקסוס. פלטפורמת e-TNGA חדשה מציעה חוזק מבני יוצא דופן וסוללה המאוחדת לתוך שלדת הרכב מתחת לתא הנוסעים.

    תכנון זה מאפשר להוריד את מרכז הכובד של הרכב מה שמבטיח איזון טוב יותר, אחיזה עדיפה ותגובות טובות יותר. חומרים חזקים במיוחד לצד תהליכי ייצור מתקדמים מבטיחים חוזק מעולה לצד משקל עצמי נמוך.

    לא מדובר ברכב שאימץ לעצמו סוללה ומנוע חשמלי במקום מנוע בערה פנימית. ה-RZ הולך רחוק בהרבה בכדי להמחיש את הפוטנציאל המרגש של הטכנולוגיה החדשה שמאפשר ביצועים וחוויית נהיגה עדיפים. באמצעות ביצועים נקיים מזיהום אוויר ה-RZ מסייע לנו להתקדם לעבר עתיד מאוזן מבחינת פליטות הפחמן וחברה המאפשרת קיימות .

  • DIRECT 4

    ה-RZ450e מציגה מערכת DIRECT 4 לניהול הנסיעה הפועל במשולב עם שני צירים מתקדמים (e-Axles). DIRECT 4 היא מערכת טכנולוגית מבית לקסוס המאפשר לאזן בכל רגע נתון את האחיזה בין הציר הקדמי והאחורי ולחלק כוח בין הצירים באופן אוטומטי וחלק. התוצאה הם ביצועים ואחיזה מעולה לצד תפעול אינטואיטיבי המגביר את החיבור שבין הנוהגים ברכב והרכב עצמו.

    חלוקת הכוח בין הציר הקדמי והאחורי יכולה להשתנות מ-0 ועד 100 או מ-100 ועד 0 בתוך מילישניות – מהר יותר מכל מערכת מכאנית. עם תקשורת מהירה בין הכביש ומערכת ההיגוי מערכת DIRECT 4 משפרת גם את תגובות ההיגוי. 

  • מערכת צירים חשמלית – Electric E-Axle

    ה-E-Axle מבית לקסוס היא חבילה קומפקטית ומודולרית הכולל מנוע, תיבת הילוכים ויחידת שליטה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים המניעים את הרכב. בלקסוס RZ450e גם הציר הקדמי וגם הציר האחורי זוכים למערכת e-Axle ופעולתם משתלבת בעזרת מערכת ההנעה הכפולה DIRECT4 בכדי לנהל את יציבות הרכב, מעבר הכוח והאחיזה. ה-e-Axles פועלים באופן שקט, חסכוני ומספקים כוח בדיוק רב. המנוע הקדמי מספק 150kW (כ-201 כ"ס) בעוד המנוע האחורי מוסיף 80kW (108 כ"ס) ומספקים יחד הספק כולל של 230kW (308 כוחות סוס). מימדיהם הקטנים תורמים גם למבנה הכללי של הרכב ובזכותם יש מקום רב בתא הנוסעים ובתא המטען. 

טכנולוגיית סוללה פורצת דרך

בלקסוס RZ 450e מותקנת סוללת ליתיום-יון במערכת הכולל 96 תאים בעל הספק כולל של 71.4 קוט"ש. הסוללה ממוקמת מתחת לתא הנוסעים ומהווה חלק אינטגרלי מהפלטפורמה. מיקום זה תורם להורדת מרכז הכובד של הרכב. טווח של עד כ- 436 ק"מ לפי תקן WLTP ניתן להשגה בזמן שהסוללה תומכת בטעינה מהירה ללא חשש מבעיות בטיחות או מקיצור דרמטי בתוחלת החיים שלה. טעינה בקצב של 150kW מספקת עד 80% טעינה בכחצי שעה. החסכון של ה-RZ, מהטובים בקטגוריה, לא נוסע רק מאיכויות סוללה יוצאות דופן, אווירודינמיקה פורצת דרך ומנועים חשמליים תורמים את חלקם. כאחת ממטרות הפיתוח הסוללה של ה-RZ תשמור לפחות 90% מהקיבולת שלה לאחר 10 שנים של שימוש. עמידות הסוללה היא מהטובות בתעשייה והיא נתמכת בתוכנית התמיכה המוארכת עד למיליון ק"מ. ל-RZ יש בנות מערכת חימום שמייעלת את ביצועי הסוללה והטווח אפילו בטמפרטורות שמתחת ל-0. 

מערכות בטיחות אקטיביות

  • דור שלישי של Lexus Safety System+

    לקסוס RZ 450e נהנית ממגוון רחב של מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות סיוע לנהג המוצעות כחלק מהדור השלישי של חבית הבטיחות Lexus Safety System+ עם שדרוגים ויכולות נוספות לגילוי מוקדם של סכנה לתאונה. יכולות חדשות נוספות כוללות את מערכת Proactive Driving Assist המשתמשת במצלמת הקדמית בכדי לקבוע את זווית הסיבוב ומתאימה את ההיגוי בתאם בהגעה לפניות. 

  • מערכת 'קדם תאונה' משודרגת

    לצד יכולת לזהות רוכבי אופנוע ביום, מערכת קדם תאונה (Lexus Pre-Collision System) מאפשר למנוע מגוון רחב יותר של תאונות, כגון בפניות ימינה ושמאלה או עם תנועה חוצה. המערכת יכולה לזהות בנוסף סכנה להתנגשות עם תנועה המגיחה מהחזית או עם הולכי רגל החוצים את הכביש כאשר מבצעים פנייה בצומת. גם היכולת להתחמק מפגיעה במכשול שודרגה תודות למערכת סיוע בהיגוי חירום. 

  • בקרת שיוט אדפטיבית – Dynamic Radar Cruise Control

    המערכת משתמשת בחיישן מכ"ם ובמצלמה בכדי לגלות רכבים מלפנים ולשמור מרחק נאות מהם. אם הרכב מלפנים עוצר, ה-RZ 450e יעצור אף הוא. כאשר הרכב מלפנים נוסע, כך גם ה-RZ. המערכת מזהה במהירות תנועה החותכת את הנתיבים מלפנים, ובשיתוף עם מערכת מעקב אחר נתיב (Lane Trace Assist) המכונית בוחרת נתיב תנועה טבעי יותר בין הסיבובים. מערכת בקרת השיוט (DRCC) תמנע מלעקוף רכב הנוסע לאט בנתיב השמאלי. 

טכנולוגיה חדשנית

  • מסך מולטימדיה בגודל 14 אינצ'

    מוצב באופן מושלם לתפעול נינוח בנהיגה, מסך מגע בגודל 14 אינצ' וברזולוציה גבוהה הוא אחד המסכים הגדולים הזמינים כיום. המסך מאפשר גישה חלקה למידע כגון ניווט, מערכת סאונד ובקרת האקלים. 

  • תצוגה עילית 10 אינצ'

    מידע רלוונטי מוצג בצבע באופן ישיר על השמשה הקדמית באמצעות תצוגה עילית בגודל 10 אינצ', אפשר מאפשרת לבדוק נתוני ניווט, בטיחות מידע על הרכב והגדרות מערכת השמע בלי להוריד את העיניים מהכביש. ניתן לתפעל את המערכת בקלות באמצעות כפתורים על ההגה.

  • מערכת שמע מבית Mark Levinson®

    מערכת השמע יוקרתית בעלת *13 רמקולים מבית Mark Levinson® מותאמת באופן ייחודית למאפיינים האקוסטיים של תא הנוסעים. המערכת מציעה סאבוופר בגדול 224 מ"מ ומגבר בעוצמה של 1,800 וואט. המערכת מספקת 12 ערוצי סאונד ומעניקה חוויית סאונד דיגיטלית ברמה של קולנוע ביתי עם פיצ'ר  Clari-Fi™ שבונה מחדש סאונד שנפגע בכיווץ ל-MP3.

    *תלוי רמת גימור

לקסוס RZ - גלריית תמונות

 שאלות נפוצות על ה- SUV חשמלי החדש של לקסוס

הטעינה נעשית באמצעות כבל טעינה ייעודי, דרך עמדת טעינה ביתית או ציבורית. ניתן לטעון את הרכב בשני סוגי מטענים: טעינה ביתית או ציבורית AC באמצעות כבל, או טעינה מהירה DC בעמדות מתאימות.

אין צורך, צריך לקחת בחשבון שטווח הטעינה תלוי במצב הסוללה ובנסיעה המתוכננת. טווח הטעינה של ה RZ450e - אמור להספיק לצרכי הנהיגה הבסיסיים, כמו נסיעה הלוך ושוב לעבודה, נסיעה לסידורי היום-יום ועוד.

ניתן להטעין את RZ450e באמצעות עמדת הטעינה ייעודית אותה ניתן לרכוש עם הרכב. כמו כן, בעמדות טעינה ציבוריות. מבחינה בטיחותית לא מומלץ לטעון באמצעות השקע הביתי.

טווח הנסיעה לפי תקן WLTP הינו 404-436 ק"מ** , כתלות ברמת הגימור, הטווח שיוצג במחשב הדרך עשוי להיות נמוך יותר בעת הפעלת מזגן, כמו כן חלק מהטווח אינו מוצג לטובת שמירת טווח שיאפשר להגיע לעמדות טעינה עם הצגת 0 בלוח המכוונים.

כדאי לדעת שצריכת החשמל טווח הנסיעה בפועל מושפעים בין היתר מתנאי הדרך, מזג האויר, לחץ האויר בגלגלים, תחזוקת הרכב, מאפייני הנהיגה, קיבולת סוללת ההינע בראשית הנסיעה, בלאי הסוללה ושימוש בהתקן טעינה תקין ויכולים להיות נמוכים באופן משמעותי ביחס לנתוני היצרן.

זמן הטעינה משתנה בהתאם לאספקת החשמל. בתחנות טעינה ציבוריות הטעינה לוקחת 30 דקות לטעינה של 80%. טעינה דרך עמדת טעינה ביתית לוקחת כ- 6.5 שעות, כאשר הטעינה נעשית בחיבור תלת פאזי ולכל פאזה זמינים A16. הזמן בפועל תלוי בסוג העמדה ובהספק החשמלי של עמדת הטעינה. הנתונים הינם על-פי נתוני היצרן לפי בדיקות מעבדה. משך הטעינה עשוי להיות מושפע, בין היתר, מהתשתית שאליה מחוברת עמדת הטעינה/שקע החשמל, ממצב טעינת הסוללה בעת חיבורה לעמדת הטעינה, מטמפרטורת הרכב ומהטמפרטורה החיצונית, ולפיכך עשוי להיות ארוך משמעותית ממשך הטעינה המצוין. קצב הטעינה המוצג הינו קצב הטעינה המירבי בעת חיבור העמדה לזרם המצוין. לקבלת הערכה אודות זמני הטעינה האפשריים בהתאם לתשתית החשמל ניתן להיעזר בנציגי המכירות או בחשמלאי מוסמך.

היצרן מצהיר שאחרי 10 שנים הסוללה עדיין תהיה יעילה ב 90% לפחות. על מנת להבטיח זאת ניתן להאריך את האחריות למיליון ק"מ או 10 שנים, לאחר 5 שנים או 160,000 ק"מ לשנה או 15,000 ק"מ המוקדם מבניהם.

מכונית היברידית - מכונית המונעת באמצעות שני מנועים: בנזין וחשמלי התומכים זה בזה לטובת חסכון והפחתת פליטת המזהמים. תנועת המכונית מסייעת לטעינת הסוללה החשמלית אך עדיין יש לתדלק את המכונית בבנזין.

מכונית פלאג-אין-  רכבי הפלאג אין של לקסוס הינם רכב עם הנעה היברידית, שיש בו מנוע חשמלי המאפשר נסיעה חשמלית מלאה עד טווח מוגדר. את הסוללה החשמלית ברכב הפלאג-אין ניתן לטעון באמצעות חיבור כבל טעינה למקור חשמל חיצוני. מרבית רכבי הפלאג אין האחרים הינם רכבי בעירה פנימית שהוסיפו להם מנוע חשמלי וסוללה, בעת התרוקנות הסוללה הרכב הופך לרכב בנזין וצריכת הדלק בהתאם.

מכונית חשמלית - מונעת בכוח החשמל בלבד ללא תלות בבנזין, ללא צורך בתדלוק וללא פליטת מזהמים. עם זאת יש לטעון את סוללת המכונית החשמלית באמצעות עמדות טעינה – פרטיות וציבוריות.

הרכבים מיוצרים בהתאם לתקנים מחמירים ועומדים בכל הסטנדרטים האירופאים. כל חלקי וכבלי מתח גבוה לחלוטין מסוככים ומוגנים ולכן פליטת הגל האלקטרומגנטי דומה לזו של כל רכב אחר.

כל 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מבניהם.

בטיפול 15,000 ק"מ מבצעים בדיקת המצבר 12 וולט (מצבר אביזרים), דוושת בלם ובלם חנייה, צלחות בילום ודסקיות בלם, נוזל בלמים, צינורות בלמים גמישים וקשיחים, תיבת הגה, מוטות הגה, גלגל הגה, שרוולי גומי לציריות, מפרקים כדוריים וגומיות אבק, מתלים – קדמי ואחורי, צמיגים ולחץ ניפוח, אורות, צופר, מגבים ומתזים. בדיקת חלודה

החלפה: מסנן אוויר מזגן

הידוק: ברגי ואומי שלדה ומושבים קדמיים.

 

בטיפול 30,000 ק"מ מבצעים בדיקת נוזל הקירור למנגנון חימום תא הנוסעים, מצבר 12 וולט (מצבר אביזרים), נוזל קירור סוללה, דוושת בלם ובלם חניה, צלחות בילום ודסקיות בלם, צינורות בלמים גמישים וקשיחים, תיבת הגה, מוטות הגה, גלגל הגה, שרוולי גומי לציריות, מפרקים כדוריים וגומיות אבק, נוזל גיר חשמלי, מתלים – קדמי ואחורי, צמיגים ולחץ ניפוח, אורות, צופר, מגבים ומתזים. בדיקת חלודה

החלפה: נוזל בלמים, מסנן אוויר מזגן

הידוק: ברגי ואומי שלדה ומושבים קדמיים.

 

מסנן אוויר מזגן -: החלפה כל 15,000 ק"מ

נוזל בלמים: החלפה כל 30,000 ק"מ

נוזל קירור למחמם: החלפה לאחר 160,000 ק"מ

נוזל קירור לסוללה: לאחר 200,000 ק"מ

המלצתנו היא להניע את הרכב לפחות פעם בשבוע ולנסוע עימו נסיעה קצרצרה כדי שמור על אורך חיי הסוללה. כך שאם אתם יוצאים לחופשה, אל תשכחו לדאוג למישהו שיניע לכם את הרכב😊