הכירו את הדרך הכלכלית ביותר

מה ההבדל בין עסקת ליסינג לרכישה פרטית?

ליסינג או רכישה פרטית? דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, מסביר מה הם היתרונות מול החסרונות, למה דווקא בימים אלו עולם רכבי היוקרה נוטה לכיוון שירותי הליסינג, ומה הן הסיבות הכלכליות לבחור בליסינג תפעולי פרטי על פני בעלות מלאה:

רכב יוקרה בליסינג או בעלות פרטית?

מחקרים מראים שרגש נוטה להשפיע רבות על ההחלטה. אלו המעוניינים להנות מהיתרונות של עולם רכבי היוקרה, מעוניינים גם להנות מבעלות מלאה על הדגם החדש שלהם. התחושה שהרכב "שלהם", ממלאת תפקיד חשוב בתהליך הרכישה האמוציונלי ממילא של דגם יוקרתי וחדש. אך האם זו אכן הבחירה הנכונה?

כחלק מהתוכנית "מאחורי הכסף" המשודרת בערוץ 13, נשאל מנכ"ל לקסוס ישראל דרור גורלניק באיזה אופן מעדיפים הנהגים להנות מרכב יוקרה חדש - באמצעות רכישה פרטית או באמצעות שירותי ליסינג? לדבריו, דווקא בתקופה הנוכחית בישראל יותר ויותר נהגים בוחרים בשירותי הליסינג, וזו בעקבות 3 יתרונות כלכליים משמעותיים:

פינוי משאבים כלכליים

שמירה על נזילות כלכלית המעניקה יכולת השקעה.

קיבוע הוצאות

שמירה על הוצאות קבועות, גם בזמני עליית מחירים בשוק.

עסקת חבילה

ריכוז כלל שירותי הרכב אצל ספק הליסינג, המספק נוחות תפעולית וחוסך הוצאות באמצעות עסקת החבילה.
לדברי מר גורלניק, ההיתרון הראשון המשמעותי בבחירת עסקת ליסינג הוא פינוי משאבים כלכליים. זו הנקודה הראשונה שהוא מציין בכתבה, כאשר הוא מסביר:

"נקח לדוגמה רכב יוקרה שנרכש לפני שנה וחצי בסכום של 400,000-420,000 ש"ח. היום, השווי שלו יכול לעמוד על כ-280,000 ש"ח. אם נמכור אותו, נשים את הכסף בבנק, ונקח מקדמה של 20,000 ש"ח - נוכל לקבל רכב ליסינג לתקופה של שלוש שנים. כך בעצם פינינו סכום כסף לא קטן שיהיה בבנק. בימים כאלו, הנזילות חשובה מאוד לעסקים, וכך אפילו על רבע מיליון שקל בכל שנה אפשר להוציא בין 4 ל-5 אחוז, מבלי להיות משקיע גדול. בחשבון פשוט ניתן להרוויח כך 10,000 ש"ח בשנה ומעלה."

החישוב הכלכלי יחסית פשוט ודי רווחי לדעתו של מנכ"ל לקסוס ישראל, שממשיך לפרט: "כך גם יש כסף בבנק, שמעניק יציבות, וגם צובר ריבית. ומצד שני, יש רכב חדש. הנושא הזה של פינוי אשראי הוא מאוד חשוב. דרך אגב, הליסינג התחיל ופרץ לחיינו באמצע שנות ה-90 בגלל הסיבה הזו. אז התחילו חברות ההייטק לצמוח בארץ, ואחד הדברים החשובים שהן רצו זה מזומן. ומצד שני הן היו צריכות להחזיק צי רכב גדול לעובדים. אז הפתרון היה ללכת לליסינג - ולהשאיר את הכסף בחברה."
ההיתרון המשמעותי השני, שמשכנע יותר ויותר לקוחות לבחור בשירותי הליסינג, מציג דרור גורלניק בצורה קלה ופשוטה:

"הסיבה השנייה היא עליות המחירים. בעסקת ליסינג הלקוח מקבע את כל עלויות הרכב, מאחר והיא כוללת גם את הביטוח, גם את המימון, גם את האחזקה ואת כל שאר הדברים הדרושים לבעלי רכב. כל אלו כלולים יחד במחיר אחד חודשי וקבוע. כך הלקוח לא צריך לדאוג ממחירי הביטוח שבחודשים האחרונים עלו בכמעט 50%."
 
וממשיך בהסברו על היתרון השלישי והאחרון:

"כאשר בוחרים ליסינג, אנו בעצם עושים עסקת חבילה. מי שעושה את הליסינג בעצם נהנה מארבעה שירותים: הרכב החדש, המימון, הביטוח והאחזקה. הכל אצל ספק אחד, ובדרך כלל לעבוד מול ספק אחד זה זול יותר מאשר מול ארבעה ספקים נפרדים. ולכן לדעתי, הליסינג כרגע תופס יותר תאוצה, במיוחד בתחום של הפרמיום ורכבי היוקרה."
לקראת סיום הראיון, שאל המנחה קובי מחט - "איפה אנחנו עומדים ביחס לעולם בשוק הליסינג? אני יודע שבארצות הברית למשל זה מאוד מקובל, אצלנו זה צומח רק בשנים האחרונות".

לדברי מנכ"ל לקסוס ישראל, "הליסינג צמח דווקא מאוד כבר בתחילת שנות ה-2000, שוב בגלל חברות ההייטק, והגיע למעל 50% מהשוק. כיום הוא קצת פחות, בגלל עלייה של שווי השימוש, אותו סכום שמחויב העובד אם יש לו רכב חברה. לכן הרבה אנשים מעדיפים לוותר על רכב חברה ולעבור לליסינג פרטי. בארצות הברית רוב האנשים קונים את הרכב בצורה כזאת של ליסינג, רוב האנשים קונים בתשלום חודשי קבוע. אגב בארצות הברית אין רכב חברה, זה דבר שכמעט לא קיים. באירופה יש רכבי חברה וציי רכב ושם הליסינג יותר חזק. אצלנו היום הליסינג הוא בסביבות ה-40% מהשוק, ובוא נגיד שבערך שליש ממנו זה ליסינג פרטי. היום, ליסינג הוא מרכיב די חשוב בשוק הרכב."

מחשבון ליסינג, ללקסוס שתמיד רציתם.

חשבו בקלות את מסלול הליסינג האישי שלכם, ותהנו מכל יתרונות הפרימיום של לקסוס. התקדמו שלב אחרי שלב - אנחנו כאן לשירותכם: 

מעוניינים לשמוע עוד על אפשרויות ליסינג עבור רכבי היוקרה של לקסוס?
צרו קשר לקבלת פרטים נוספים: