הגיע הזמן לדבר על ביצועים
לאחר סקירת פנים הרכב, ממשיך דאג רבולטה ומתאר את הביצועים המרשימים של המנוע ההיברידי: "אז אולי ה-LBX הוא לא רכב ה-SUV הקומפקטי הפרקטי ביותר, אבל החלק הפנימי שלו עדיין פנטסטי מלפנים והוא מרשים מאוד גם מתחת למכסה המנוע. לא משנה באיזה דגם תבחרו, עדיין תקבלו את אותה מערכת היברידית בדומה למה שיש ביאריס קרוס, אבל יש גם כמה הבדלים. בשתי המכוניות יש מנוע בנזין שלושה צילינדר בנפח 1.5 ליטר וגם מנוע חשמלי קטן. אבל לקסוס התאימה את המנוע ואת המערכת ההיברידית כדי לשפר את הביצועים, את העידון ואת היעילות ב-LBX בהשוואה ליאריס קרוס. אז בעוד שליאריס קרוס לוקח 10.7 שניות להגיע מאפס ל-100 קמ"ש, ה-LBX יעשה את אותה התאוצה ב-9.2 שניות, שזה הרבה יותר מהר. וממש אפשר להבחין בזה על הכביש. כן, ה-LBX אינו רכב ה-SUV הקטן המהיר ביותר, אבל הוא בהחלט מהיר מספיק."
"אתם בטח לא רוכשים LBX בשביל הקצב המדהים שלה בנסיעה ישרה. ובטח גם לא תיקחו אותה להרפתקאות בשטחים פתוחים. יותר סביר שאם אתם שוקלים לרכוש LBX בטח תנהגו הרבה בתוך העיר. והחדשות הטובות הן שזו סביבה שבה ה-LBX ממש מצטיינת. והרבה מזה בזכות המערכת ההיברידית הפנטסטית שלה. הסיבה היא שמבחינת עידון במהירות הנמוכות האלה היא מובילה בהרבה על המתחרות הקרובות ביותר שלה. שקט פה מאוד משום שהיא יכולה לנסוע על כוח חשמלי בלבד, לפחות למרחקים קצרים. אז היא שקטה מאוד. וכשמנוע הבנזין מתחיל לפעול כדי לעזור למנוע האלקטרוני, בקושי שמים לב שזה קורה."
"עוד יתרון גדול מאוד של המערכת ההיברידית הוא החיסכון בדלק שהיא מציעה. באופן רשמי, ה-LBX יכול לנסוע עד כ-100 ק"מ לכל 4.5 ליטר דלק (לפי נתוני ישראל). וידוע לנו מהיאריס קרוס, שיש לו מערכת היברידית דומה מאוד, שהיא מציעה חיסכון מדהים וממשי בדלק, בייחוד בנסיעה בתוך העיר. ופשוט ממש נחמד לנהוג בו כי יש לה היגוי טוב מאוד, אז קל מאוד לתמרן אותו ולהחנות במקומות חניה קטנים."
"הבלמים הדרגתיים וקל מאוד להביא את הרכב לידי בלימה חלקה" ממשיך רבולטה ואומר: "יש ל-LBX גם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שבמהירויות נמוכות כאלה בקושי שמים לב אליה, וזו בטח המחמאה הגדולה ביותר שניתן לתת לתיבת הילוכים אוטומטית. עם זאת, כמו בכל תיבת הילוכים רציפה, הבעיה מתחילה כשרוצים להאיץ קצת. אם רוצים להגביר קצב מהר או אם משתלבים בכביש מהיר ומנסים להגביר מהירות, אז המנוע מתחיל לפעול במהירות ונשאר כך עד שמגיעים למהירות הרצויה. וזה יכול להיות קצת מעצבן. אבל זו לא בעיה גדולה כמו ביאריס קרוס כי בטויוטה, כשמגיעים לכביש המהיר, המנוע יכול להרעיש קצת, וזה יכול להיות הרבה יותר בולט מאשר ב-LBX, שבה הכול הרבה יותר רגוע כשנאבקים לצאת מהעיר אל הדרך הכפרית."
ומה לגבי נוחות הנסיעה? "ובכן, בניגוד למספר מוצרים יקרים יותר של לקסוס הנסיעה ב-LBX קצת יותר נוקשה. אז במיוחד במהירויות נמוכות השיהוי יכול לרעוד מעט מעל פגמים בכביש. אבל ההיבט החיובי הוא שזה אומר שהשליטה בגוף הרכב טובה מאוד. בכלל אין תחושה של האטה בפינות. ובמהירויות גבוהות יותר, יש ככלל תחושה שלווה ורגועה יותר מאשר במהירויות נמוכות."