גלו את דגם הקונספט של יאכטת הספורט עתירת הביצועים החדשה שאורכה 12.8 מ' המונעת על ידי מנועי לקסוס V8 בנפח 5.0 ליטר. היאכטה המדהימה היא התוספת המושלמת ללייף סטייל של לקסוס.
לקסוס חושפת דגם קונספט של יאכטת ספורט
המקור
לפני מספר שנים הזמינה החטיבה הימית של טויוטה את נשיא Toyota Motor Corporation, אקיו טויודה, להפלגה בת מספר ימים ולהשיט יאכטות פאר מסדרת פונאם (Ponam) החדשה הצפויה להיות מושקת ביפן. כנהג מאסטר, אקיו טויודה שאב השראה מכוח ההנעה של מנועי הטורבו דיזל והשליטה והיציבות של עיצובי גוף היאכטות המתקדמים. כמנהל המיתוג הראשי של לקסוס אינטרנשיונל הוא העריך גם את הפוטנציאל הטמון ביאכטת פאר מעוצבת ועתירת ביצועים שתשלים את הלייף סטייל של לקסוס.
בעקבות זאת החלה החטיבה הימית של לקסוס לבחון כיצד יאכטה עם ביצועי פרימיום עשויה להרחיב את המותג לקסוס לכיוונים חדשים של לייף סטייל ופנאי. ב-12 בינואר 2017 חשפה לקסוס את תוצאת הפרויקט, הוכחת היתכנות פעילה של יאכטת הספורט של לקסוס, באי די לידו במפרץ ביסקיין, שבמיאמי ביץ', פלורידה.
העיצוב
למרכז העיצוב של לקסוס בטויוטה סיטי ביפן ניתנו הנחיות לתכנן יאכטת ספורט פתוחה לשייט יומי למטרות פנאי המיועדת לשישה עד שמונה איש ומונעת על ידי שני מנועי לקסוס V8 חזקים עם סגנון ועיצוב מתקדמים.
בקיץ 2015 הוערכו רעיונות הקונספט של צוותי העיצוב על ידי המנהל הבכיר טוקואו פוקויצ'י, המנהל הראשי לעיצוב גלובלי ונשיא לקסוס אינטרנשיונל, המנהל הבכיר שיגקי טומויאמה האחראי על החטיבה הימית של טויוטה, והנשיא טויודה.
ערכו של הפרויקט לא יסולא בפז מפני שהוא עורר בנו אנרגיות יצירתיות והרחיב את דימיוננו לאפשרויות עיצוב ולייף סטייל החורגות מעבר לתחום הרכב המוכר לנו היטב". המשכנו לשכלל את ההצעה הנבחרת בשנת 2015 והחטיבה הימית עסקה בפיתוח המבנה ומערכות היאכטה.
יאכטת הספורט של לקסוס שנחשפה במיאמי, כקונספט, היא פרויקט חד-פעמי בהזמנה אישית ואין כוונה לייצרה באופן המוני. לייצור דוגמה בודדת זו בחרה החטיבה הימית בחברת Marquis-Carver Yacht Group מפולאסקי, ויסקונסין, שבארה"ב, על סמך יכולות ההנדסה והייצור של החברה ומיומנותה בבניית מבנים גדולים ומורכבים בעבודת יד.
התכונות
דגם הקונספט של יאכטת הספורט של לקסוס מעוצב עם סיפון עליון וגוף חיצוני המחובר בצורה בלתי מורגשת למבנה הפנימי, כאשר כל חלק הוא מבנה מסיבי בודד המורכב בעבודת יד העשוי שרף אפוקסי פוליאוריתן המחוזק בבד סיבי פחמן ארוג, חומר מרוכב המכונה פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן, או CFRP.
CFRP הוא טכנולוגיה שמשתמשים בה לבניית מכוניות מרוץ ומכוניות-על כגון לקסוס LFA, כלי טייס עתירי ביצועים, מגלשי סקי ואופניים תחרותיים וספינות מפרש לתחרויות ברמה בינלאומית.
מבנה ה- CFRP הייחודי של דגם הקונספט של יאכטת הספורט של לקסוס חוסך קרוב ל- 1000 ק"ג לעומת יאכטה דומה העשויה מפלסטיק מחוזק בפיברגלאס (FRP). עיצוב הגוף הנמצא מתחת למים מדורג כדי להפחית התנגדות או כוח גרר ולשפר את האיזון והשליטה במהירויות גבוהות.
דגם הקונספט מונע על ידי שני מנועי בנזין V8 בנפח 5.0 ליטר המבוססים על מנוע 2UR-GSE החזק של מכונית הקופה לקסוס RC F, מכונית הספורט סדאן GS F ומכונית ה-LC 500 החדשה.
כל מנוע מייצר יותר מ- 440 כוח סוס/ 446 DIN hp ו- 328 קילוואט, המניעים את היאכטה במהירות של עד 79 קמ"ש (43 קשר) באמצעות זוג מדחפים פנימיים/חיצוניים הנשלטים באופן הידראולי. חרטומן הנשלט על ידי ידית היגוי מסייע בעגינה.
רב החובל שולט ומנטר את מערכות היאכטה מלוח מסך מגע צבעוני הנמצא על ההגה. המסכים מציגים ניווט GPS, תרשימים דיגיטליים, מכ"ם קרקעי, סונאר תת ימי, מערכות תאורה ובידור. מושב רב החובל ניתן לכוונון חשמלי. משענות היד נפתחות החוצה והופכות למושבים מתקפלים נוספים מכל צד לאורחים מיוחדים.
הקבינה הקדמית היא מקום מזמין המאובזר בעור לקסוס יוקרתי עם גימורי עץ וזכוכית. הקבינה בגובה המאפשר עמידה, וכוללת בה ספה שבה יכולים לשבת שישה אנשים ושולחן, ומיזוג אוויר יוצר אווירה נוחה לבידור אינטימי.
המטבחון כולל תנור עם שני כיריים, כיור ומקרר קטן. חדרון אמבטייה בגימור מקסים כולל מקלחון.
ביאכטה פרוסה מערכת בידור אודיו-וידאו משולבת, עם אינטרנט אלחוטי מדור 4 ורשת תקשורת מרחבית. הפקת הצלילים נעשית על ידי התקני Revolution Acoustics המורכבים תוך שימוש בלוח התקרה כמתמר ומופעלים על ידי המגבר הדיגיטלי Mark Levinson® Reference.
הרקע
לקסוס, כחטיבה של Toyota Motor Corporation, נוסדה בשנת 1989 כדי לפתח ולייצר את המכוניות היוקרתיות ביותר שנבנו אי פעם תוך מחויבות לשירות לקוחות ברמה הגבוהה ביותר. לקסוס אינטרנשיונל הפכה להיות חברה-בתוך-חברה בשנת 2011 כדי לתאם את כל האסטרטגיה, התכנון, העיצוב, ההנדסה והייצור המרכזיים של המותג.
החטיבה העסקית הימית של (Toyota Motor Corporation (TMC נוסדה בשנת 1997 כדי לפתח יאכטות פאר תוך שימוש בטכנולוגיות ושיטות בקרת איכות מתקדמות ששוכללו לכדי שלמות בייצור מכוניות הפאר של לקסוס. סדרת פונאם של החטיבה הימית של טויוטה כללה סירות ספורט-דיג מפיברגלאס באורך 7.9 ו- 8.5 מ' , ויאכטות פאר עם קבינה באורך 9.4, 10.6 ו- 13.7 מ' עם גופים עמידים ושקטים מסגסוגת אלומיניום A5083 בריתוך מלא.
דגמי פונאם מונעים על ידי מנועי טורבו דיזל יעילים המבוססים על מנועי רכבי שטח יוקרתיים של לקסוס GX 300d (מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר) ו- LX 450d (מנוע V8 טורבו דיזל כפול בנפח 4.5 ליטר).
סדרת דגמי טויוטה פונאם מובילה בשוק יאכטות הפאר ביפן. בין השנים 1998 ל-2002 החטיבה הימית של טויוטה פיתחה וייצרה גם את הסדרה האגדית של סירות סקי מים וסירות וויקבורד מפיברגאלס, בעיקר לשוק האמריקאי, המונעות כולן על ידי מנועי V8 בנזין 1UZ-FE DOHC בנפח 4.0 ליטר הלקוחים ממכונית הפאר לקסוס LS 400
חברת Marquis Yachts, LLC היא חברה עצמאית בבעלות פרטית היושבת בפולאסקי ויסקונסין, המתכננת, מפתחת ומייצרת את מותגי Marquis Yachts ו- Carver Yachts. גולת הכותרת של סדרת Marquis היא יאכטת פאר עם 3 מפלסים באורך 22.2 מ' עם גוף פלסטיק מחוזק פיברגלאס, סיפון ומבנה עליון.