1. Discover Lexus
  2. LS technology

טכנולוגיות לקסוס לנהיגה בטיחותית וקלה יותר ב-LS הח

מערכת בטיחות משופרת יותר

הפיתוח המהיר, הוותק והניסיון הרב של צוות המחקר והפיתוח בלקסוס המפתח את טכנולוגיות הבטיחות המסייעות הופך את רכבי לקסוס לבטוחות יותר לנהיגה. הודות למודעות המוגברת של הנהג לסכנות ולהתערבויות מערכת המסייעות במניעת התנגשויות בעת הצורך. גם בדגם של ה- LS - החדשה, לקסוס בוחרת להשתמש במערכות הבטיחות החדשניות ביותר בעולם , ומשקפת את התלהבותו של המהנדס הראשי טושיו אסחי, שיצר מכונית המאפשרת לאנשים כהגדרתו לנהוג בבטחה ובחופשיות רבה יותר, או כהגדרת המותג – "החופש לנוע בביטחון".

מערכת תאורה טובה יותר

על מנת לשפר את ראיית הלילה של הנהג, מכונית ה- LS החדשה משתמשת בטכנולוגיית - BladeScan ™, מערכת קרן אור גבוהה מתכווננת (AHS), אותה הציגה לקסוס לראשונה ברכב הפנאי שטח הלקסוס RX.
טכנולוגיה זו מגדילה משמעותית את רוחב והתאורה הקדמית, זאת בהשוואה לתאורת לד מסורתית בכדי שהולכי רגל, תמרורים וסכנות פוטנציאליות יוכלו כעת להראות מוקדם יותר ובצורה ברורה יותר. מערכת BladeScan ™ מעבירה את האור מנורות ה- LED לפנס אל מראה המסתובבת במהירות, ואז מעבירה אותו דרך עדשה חכמה, ובכך הופכת את בקרת התאורה למדוייקת יותר.

שדה ראייה רחב יותר

בעזרת המראה האחורית הדיגיטלית החדשה, ראיית הנהג ומודעות הסביבה שופרו עוד יותר. המראה האחורית הדיגיטלית מספקת תמונות בזמן אמת שמספקת מצלמה המותקנת בחלק האחורי של הרכב, ומאפשרת תצפית בלתי פוסקת על הכביש והתנועה האחורית. משענת הראש או הנוסעים האחרים ברכב לא יפריעו לראיית הנהג, ובהירות התמונה תשתפר גם במזג אוויר גרוע ובשעות חשוכות.
בנוסף, פקדי מגע מאפשרים לנהג לכוונן את בהירות התצוגה, גודל התמונה וכוונון התצוגה לכל הכיוונים: למעלה, למטה, שמאלה וימינה.
יחד עם תצוגת פנורמה של 360 מעלות של המוניטור המערכת משמשת לעזר בכבישים צרים, בחניות ליד מדרכות, או בעת פנייה בכביש, וכמובן מספקת הגנה מצוינת למניעת התנגשויות. הנהג יכול לבדוק את מיקום הרכב על ידי צפייה בסימולציה של הרכב הנשקף מלמעלה ולוודא כי אין מכשולים או רכבים אחרים. מערכת הבלמים לתמיכה בחניה המותקנת ב- LS מספקת הגנה חכמה נוספת. המערכת יכולה לאתר מכשולים נוספים סביב מכוניות ומכשולים שמגיעים מאחור על ידי כלי רכב והולכי רגל. במקרה של סיכון לפציעה הוא ישלט בצורה אוטומטית ע"י מערכת ההנעה והבלימה ברכב.

מערכת חנייה אוטומטית

ה-Advanced Park system היא מערכת חדשה שמיועדת לסייע בחניה אוטומטית בצורה פשוטה וחלקה, אך בתחושה טבעית ומלהיבה. לקסוס חקרה אלפי דפוסי חנייה וניתחה את המרחקים, הזוויות ומהירויות הכניסה למקומות חניה. התוצאה שולבו במערכת, לצד עדכונים המבוססים על משוב אמיתי מהנהג שנאסף מנסיעות מבחן מרובות. התוצאה היא חנייה מהירה ובטוחה בלחיצת כפתור. הדרך שבה המכונית מתמרנת את עצמה אינה מרגישה בהכרח כיעילה ביותר אך התחושה היא של חנייה על ידי נהג מיומן, ולא חנייה על ידי מכונה. תחושה בדיוק כמו שהמהנדס הראשי של לקסוס ציפה לקבל.

המערכת שולטת בהיגוי, בדוושת הגז, בבלמים ובהילוכים, ופועלת מהר יותר ממערכות מתחרות. כאשר הנהג מתקרב למקום חניה פוטנציאלי, מוניטור התצוגה הפנורמי מבצע סריקה סביבתית של 360 מעלות. המערכת מחשבת אז את התמרון הנכון, ושומרת על מהירות נמוכה במקרה שהמקום חנייה הוא צר. הנהג יכול לעקוב אחר ההתקדמות דרך תמונות חיות וגרפיקה במסך המרכזי. מערכת Advanced Park עובדת עם מקומות חניה מסומנים ובלתי מסומנים, ומסוגלת לשמור בזיכרון את פרטיהם של מקומות חניה נפוצים בשימוש – לראשונה בלקסוס ולראשונה גם בכל סגמנט רכבי היוקרה.

למידע נוסף ופרטים נוספים על הדגם לקסוס LS >>