1. Discover Lexus
  2. Lexus hybrid evolution
Lexus Hybrid Evolution

ראש בראש הקרוסאובר החדש מול ה-SUV הותיק

במלאת כ-15 שנים לטכנולוגיה המובילה: לקסוס ההיברידית בטעינה עצמית, החלטנו להציב את הדור הרביעי של הקרוסאובר ההיברידי UX250h "ראש בראש" מול ה-SUV ההיברידי הראשון ופורץ הדרך, ה-RX400h.

לקבוע סטנדרטים חדשים של יעילות היברידית

לקסוס RX400h>>, הרכב ההיברידי הראשון בעולם, נתפס כרכב ששינה את חוקי המשחק עבור יצרנית רכבי היוקרה היפנית. גם לאחר 15 שנות שימוש קשוח, ה-RX400h הרשים ביותר, כשהוא מפגין נסיעה חלקה והנעה מעודנת "כמו רכב חדש שיצא מהמפעל", אולם לקסוס ה-UX250h החדש>>, קובע סטנדרטים חדשים של יעילות היברידית והתנהגות כביש דינמית.

"אני עדיין זוכר עד כמה התרשמתי מהכוח ומהביצועים של ה-RX400h בפעם הראשונה שנהגתי באב הטיפוס שלה. גם כיום, ההאצה הלינארית, הכוח החשמלי V6 והשקט שלו מדהימים. עם זאת, הרבה השתנה ב-15 שנים, ועבורי ה-UX250h מציב סטנדרטים היברידיים חדשים עם הסגנון הנועז שלו, התנהגות כביש חדה כתער ומערכת Lexus Self-Charging Hybrid מדור רביעי. בהשוואה ל-RX400h, ה-UX250h הוא מספק כוח דינמי וסוחף יותר, עם מהירות וסל"ד מנוע מותאמים יותר לעומת מכוניות היברידיות מוקדמות של לקסוס"מציין דייננס, המנהל הטכני הממונה על הערכת רכב כוללת וחווית משתמש בטויוטה מוטור אירופה.

"ה-UX250h החדשה מפגינה שיפור ניכר בדינמיקת הנהיגה מאז 2005. הרכב פותח עבור הנהג האירופי. היה מהנה מאוד במסלול היום, בעיקר הודות לפלטפורמה החדשה והקשיחה במיוחד עם מרכז הכובד הנמוך שלו, הגורם לגלגול מרכב מופחת ודיוק הגה הכוח החשמלי ", הוסיף דייננס בהתלהבות.

ל-UX50h התנהגות כביש הדומה להצ'בק

בתנאים כמעט מושלמים במסלול הבדיקות בבלגיה, ה-SUV היוקרתי RX400h אמנם מעניק ביצועים מעודנים ומרשימים, תגובת היגוי מהירה ויציבות בנסיעה בקו ישר. אולם דייננס מסביר כיצד ה-UX250h הפיקה תועלת בעיקר מאדם אחד: אקיו טויודה, נהג המאסטר של לקסוס, המתעקש כי כל מכונית חדשה של לקסוס תהיה "מהנה לנהיגה".
המשמעות של יעד שאפתני זה היא יצירת פלטפורמה חדשה קשיחה ביותר, המהווה את הבסיס המושלם להתנהגות כביש דמוית האצ'בק של הקרוסאובר ההיברידי.

מרכז כובד הנמוך ביותר בקטגוריה

הודות לפלטפורמה החדשה שלו ומיקום הסוללה ההיברידית, ל- UX250h יש את מרכז הכובד הנמוך ביותר בקטגוריה. מאפיין זה חשוב במיוחד לביצועים הדינמיים של הרכב, ומשלימות אותו מידות החוסכות במשקל מבנה המרכב, כמו אלומיניום קל משקל בדלתות הצד, הכנפיים ומכסה המנוע.

הטכנולוגיה ההיברידית

המכוניות ההיברידיות של לקסוס בטעינה עצמית>>, קבעו מאז ומתמיד סטנדרטים לטכנולוגיה חשמלית במכוניות יוקרה ושילבו בין כוח של מנוע בנזין לבין מנוע חשמלי. כפי שמרמז השם, הן טוענות את עצמן בזמן נסיעה, האטה או בלימה. כלומר, אין צורך לחבר אותן לשקע חשמל או לדאוג בנוגע לטווח הנסיעה של הסוללה.

ב-RX400h, לקסוס שילבה בין כוח של מנוע בנזין V6 בנפח 3.3 ליטר לבין מנועים חשמליים מקדימה/ומאחור, הפכה למובילה במערכות הנעה חלופיות, ועד מהרה השיקה מבחר רכבים היברידיים בטעינה עצמית. כאשר דייננס נהג ב-RX400h, הוא נזכר כמה מתקדם היה הרכב ההיברידי היוקרתי הראשון ומדוע הוא נחשב פורץ דרך ונחל הצלחה כה רבה.

בזמנו, מערך סוללה היברידית במתח גבוה של כ-288 וולט, המכיל 30 תאים של 9.6 וולט חולל פריצת דרך משמעותית. הסוללה הקומפקטית וקלת המשקל ממוקמת מתחת למושב האחורי. בהשוואה ל-RX300 המונע על ידי בנזין, ה-RX400h הציע לנהגי ה-SUV היוקרתי שיפור משמעותי של 33% בצריכת הדלק הכוללת ושיפור ניכר של 67% בנסיעה בתוך העיר. ה-RX400h שימש כחלוץ ובזכותו הנוהגים בלקסוס, התוודעו לטכנולוגיה ההיברידית מבלי שיצטרכו לדאוג לטווח נסיעה, טעינה או להתפשר על המראה.

כעת בדור הרביעי, בנוסף לכוח מעודן ושליטה, המכוניות ההיברידיות בטעינה עצמית של לקסוס>> יעילות אף יותר, ומייצרות פחות פליטות באופן משמעות לעומת מנועי בנזין או דיזל קונבנציונליים.

הנדסה היברידית מתקדמת ללא תחזוקה

במסלול הבדיקות, ה-RX400h עדיין נוסע בצורה חלקה ומעודנת כפי שעזב את שערי מפעל קיושו בשנת 2005. רוב המערכות ההיברידיות המתחרות, מבוססות על תמסורת ישירה עם מספר מהירויות או תמסורות אוטומטיות הדורשות מספר מצמדים ואקטואטורים הנתונים לבלאי. לעומת זאת, עיצוב הצירייה ההיברידית של לקסוס מציע מערכת, אשר בנוסף לעלויות תיקון מינימליות מבטיחה חוויית נהיגה איכותית לאורך כל חיי הרכב.

"לומר שה-RX400h "נוסע כמו רכב חדש" נשמע אולי כמו קלישאה, אבל האמינות של רכב זה מוכחת בביצועים חלקים ללא פשרות של מערכת ההנעה ההיברידית של לקסוס, גם לאחר קילומטרים רבים. ה-UX250h עושה שימוש באותה ארכיטקטורה בסיסית של מערכת ההנעה של ה-RX400h, אבל עם תמסורת היברידית משופרת לאין ערוך, עם מנועים חשמליים קומפקטיים יותר ותמסורת ישירה יותר לנסיעה סוחפת. ולכן יכולנו לצפות שהקרוסאובר העירוני המתקדם ביותר שלנו, יעניק אותן רמות של איכות, אמינות ועמידות מובילות בקטגוריה".

UX250h: דור רביעי להנעה היברידית בטעינה עצמית של לקסוס

באשר ל-UX250h, מאז ה-RX400h התחוללה מהפכה שקטה מתחת למכסה המנוע של ההיברידיות של לקסוס. הטכנולוגיה כבר אינה שמורה יותר לספינות דגל יקרות בלבד. בדור הרביעי של רכבים היברידיים בטעינה עצמית של לקסוס, כגון: UX250h ו-ES300h, יש יותר חיסכון בדלק ופחות פליטות, ניתן לנסוע מרחקים גדולים הרבה יותר במצב חשמלי לחלוטין EV, ובד בבד, ההספק הכולל, מהירות התגובה ואיכות הנהיגה השתפרו.

התקדמות מתמדת זו הושגה, כיוון שמהנדסי לקסוס התמקדו בפיתוח רכיבים קומפקטיים ומעודנים יותר המעניקים ביצועים טובים יותר. למעשה, ב-25 השנים האחרונות, לקסוס וטויוטה רשמו יותר מ-24,000 פטנטים בנושא כלי רכב היברידיים בטעינה עצמית וטכנולוגיה חשמלית! יותר מכל יצרנית רכב אחרת. כחלק ממעמדה המוביל בתחום, בשנת 2018 הודיעה חברת Toyota Motor Corp כי תאפשר גישה ללא תמלוגים לפטנטים שלה בתחום ההיברידי וכך, חברות אחרות עושות שימוש בטכנולוגיה החשמלית של לקסוס ברכביהן.

15 שנות התפתחות טכנולוגית

מנוע בנזין יעיל מן השורה הראשונה

מנוע הבנזין V6 בנפח 3.3 ליטר העוצמתי של ה-RX400h היה אמנם פורץ דרך בזמנו, אולם המנוע החדש בנפח 2 ליטר של ה-UX250h כולל פריצות דרך הנדסיות, ביניהן טכנולוגיית בעירה מהירה. טכנולוגיה זו, הופכת אותו למנוע יעיל מבחינה תרמית, יותר מכל רכב אחר בייצור המוני. לפני ביצוע בדיקות על פני יותר מ-10 מיליון קילומטרים בכביש, נבנו לא פחות מ-60 אבות טיפוס שונים כדי להעריך טכנולוגיות חדשות.

טכנולוגיית סוללה מדור 4

בדומה ל-RX400h, ה-UX250h עושה שימש בטכנולוגיית ניקל-מטאל הידריד (NiMH) המוכחת של מותג היוקרה, אך בצורה מתקדמת יותר. מספר התאים הוגדל והם מייצרים הספק גבוה ושימוש פעיל יותר בכוח הסוללה. בנוסף, מארז הסוללה הוקטן באמצעות סידור פנימי אופטימלי יותר ואימוץ מערכת קירור קומפקטית יותר.

סוללות קומפקטיות יותר, קלות יותר ואמינות מאוד

לקסוס השתמשה בטכנולוגיית סוללת ניקל-מטאל הידריד (NiMH) כדי להניע את מרבית 1.7 מיליון המכוניות ההיברידיות שלה. זוהי טכנולוגיה אמינה ביותר, המחזיקה מעמד בדרך כלל יותר מהרכב עצמו, וניתן למחזר אותה ביתר קלות לעומת סוללות הבנויות מחומרים אחרים. שיפורי "קאיזן" מתמידים ב-25 השנים האחרונות גרמו לכך שטכנולוגיית סוללה יעילה וחסכונית זו הפחיתה עד 50% ממשקל הסוללה ו-60% מגודלה.

צירייה היברידית בעיצוב חדש

בעוד שב-RX400h שולבה צירייה היברידית השולטת על מקורות הכוח החשמלי והמכני, ב-UX250h החדש, כל אלמנט נבדק בקפידה כדי לראות כיצד ניתן להפוך את הצירייה מדור רביעי לקטנה וקלה יותר. סידור חדש עם מספר סרנים של מנוע/גנרטור1 (ייצור חשמל) ומנוע/גנרטור 2 (נסיעה) הניב עיצוב קומפקטי וקל יותר. הפסדי החיכוך הופחתו בכ-25% באמצעות החלפה לגיר עם ציר מקביל (parallel shaft gear) פשוט יותר. מידות הצירייה החדשה הקומפקטיות תורמות לרדיוס הפניות המוביל בקטגוריה של ה-UX250h, ומערכת חדשה להחזרת שמן קירור משפרת את הנסיעה החלקה ואת האמינות.

יחידת בקרת הספק (PCU) יעילה יותר

יחידת בקרת ההספק החדשה של ה-UX250h, שהינה קטנה וקלה יותר מזו של ה- RX400h, מורכבת ישירת על הצירייה, וכך יוצרת קומפקטיות וצמצום משקל של כל המערכת ההיברידית ומספקת יותר מקום בתוך תא המנוע. בנוסף, כרטיס הספק חדש וקטן יותר כולל קירור דו-צדדי יעיל, ואופטימיזציה של מסנן היציאה (output filter) המפחית את רמות הרעש.

מצב של אפס פליטות, ביותר מ-50% מהזמן

ה-UX250h שנוסע בעיקר באזורים עירוניים עמוסים, מנצל אף יותר את יתרונות הטכנולוגיה ההיברידית בטעינה עצמית. בבדיקות שנעשו לאחרונה בבלגיה עולה, כי ב-57% מהזמן, ה-UX250h נוסע עם מנוע בנזין כבוי, כאשר קרוב ל-45% מכוח ההנעה של הרכב נובע מהמנוע החשמלי ו-34% מההספק המיועד להנעת הגלגלים נוצר על ידי פעולת בלימה או האטה.

מערכת E-Four קומפקטית להנעה של כל הגלגלים

לנוכח המגמה והביקוש לקרוסאובר עירוני עם יכולות שטח מוגבלות, ה-UX250h מגיע עם הנעה של כל הגלגלים כולל מנוע חשמלי אחורי קטן וקומפקטי הרבה יותר מהמנוע החשמלי האחורי הגדול יחסית, של ה-RX400h בהספק של 50 קילווט. מערכת ההנעה E-FOUR של כל הגלגלים של ה-UX250h עושה שימוש בגנרטור מנוע ייעודי ונפרד, עם מומנט גבוה המשולב בדיפרנציאל האחורי. חלוקת הכוח בין הסרן הקדמי והסרן האחורי ממוטבת אוטומטית בין 100:0 ל-20:80 על ידי מערכת בקרת יציבות הרכב (VSC) בזמן האצה, פניות, או נהיגה בכבישים חלקים.

עיצוב חיצוני

מאז נחשף ה-RX400h, לקסוס הנהיגה שינויים רבים גם בגישתה לעיצוב, כמחווה למיומנויות אומני ה-TAKUMI המומחים, העובדים במפעל שנבנה במיוחד לעיצוב הדגמים ההיברידיים של מותג היוקרה.

"בעוד הצורה האיקונית של ה-RX400h מפגינה אלגנטיות ותחכום, ה-UX250h נראה דינמי הרבה יותר עם קווים מפוסלים והגריל הנועז המוכר של לקסוס. מבחינת הביצועים, אני אוהב את השיפורים האווירודינמיים הרבים ותנוחת הנהיגה הנמוכה המאפשרים נהיגה מעורבת יותר", מציין דייננס.

כאשר ה-UX250h החדש חונה ליד ה-RX400h, הוא מתאפיין בעיצוב נועז יותר ובנוכחות אתלטית יותר, המודגשת על ידי מרכב המפוסל בחדות, הגריל המוכר של לקסוס ומוטיב ה-L של פנסי LED ביחידת תאורה משולשת. מאחור יש יחידת תאורה משולבת אחת שלא רק תופסת את העין אלא גם יעילה מבחינה אווירודינמית. בתוך הפנס משולבים סנפירים המפחיתים מערבולות ומגבירים את היציבות האחורית במהלך פניות ורוחות צד. הקרוסאובר UX250h הוא כיום הדגם הנמכר ביותר של לקסוס באירופה, והוא הופך את מערכת Lexus Self-Charging Hybrid לנגישה לנהגים רבים יותר.

עיצוב פנים וטכנולוגיה

כאשר מתיישבים מאחורי ההגה, תא הנוסעים המרווח של ה-RX400h מעניק תחושה ברורה של SUV מעודן ויוקרתי. שימוש בעור, הגימורים בתא הנוסעים וכל המכשירים נשחקים בחן והם עדיין נראים "חדשים כאילו יצרו מהמפעל". גם רשימת האבזור של ה-RX400h מרשימה, עם טכנולוגיות כגון בקרת אקלים רב-אזורית, מערכת שמע איכותית ופנסי (High Intensity Discharge (HID אשר כיום לא ייראו חריגים במפרט יוקרתי.

"בפנים, ה-RX400h מציע מרחב ועידון והוא עדיין נראה כמו חדש לאחר 15 שנות שימוש יומיומי. מעניין שהעיצוב שנוצר על ידי אומני הטאקומי של ה-UX250h כולל תכונות עיצוביות רבות שפיתחנו לראשונה עבור מכונית העל לקסוס LFA בשנת 2010. פרטים כמו סביבת נהג ולוח מחוונים המתמקדים בנהג, מושבי עור החובקים את הגוף והגה בהשראת LFA גורמים לי תמיד להיות במצב רוח לנהיגה ", אומר דייננס.

יותר מכול בולטים החידושים בטכנולוגיית התקשורת בתוך הרכב. חידושים שבעבר היו שמורים אך ורק לספינות הדגל של המותג, קיימים כיום ב-UX250h. בין החידושים הללו, ניתן למצוא את מסך המולטימדיה 10.3 אינץ' עם התצוגה הפנורמית, תצוגה עילית גדולה במיוחד ומערכת שמע סראונד יוקרתית. ובהיבט החשוב אולי ביותר, ה-RX400h היה רכב ה-SUV הראשון שנהנה ממערכת (Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM, אולם ה-UX250h החדש מגיע עם מערכת הבטיחות פורצת הדרך +Lexus Safety System הכוללת מערכת קדם התנגשות, המגיעה כיום עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים בשעות היום.

RX 400h
UX 250h

 
2005 2020 שנת השקה
200 קילווט 135 קילווט הספק

8.1 5.3 צריכת דלק משולבת* (ליטר/100 ק"מ)

192 102 פליטות CO2 (גרם/ק"מ)



* = WLTP (ערכים בקירוב עבור ה-RX 400h)

קראו עוד על לקסוס UX250h >>

לפרטים נוספים על היצע דגמיLexus Self-Charging Hybrid לחצו כאן >>