1. Discover Lexus
  2. Lexus Euro NCAP rating
Lexus News

לקסוס UX - הקרוסאובר האורבנית החדשה, היא גם הבטוחה

לקסוס UX , השיגה דירוג בטיחות מירבי של 5 כוכבים
במבחני הריסוק של Euro NCAP 2019.

 

בנוסף לעיצוב הנועז ולסגנון הייחודי, ה-UX החדשה היא אחת המכוניות הבטוחות ביותר מסוגה לנהג ולנוסעים (עם ציון של 96% בהגנה על נוסע בוגר וציון של 85% בהגנה על נוסע צעיר). זוהי אחת התוצאות הגבוהות ביותר שהתקבלו, לרכב שעבר את המבחנים החדשים והמחמירים יותר לשנת 2019. ה-UX קיבלה את הציון הטוב ביותר בקטגוריה שלה, בהגנה על הולכי רגל ורוכבי אופניים בעזרת מערכת לבלימת חירום אוטומטית (ציון של 82% בהגנה על משתמשי דרך פגיעים).

לקסוס UX הקרוסאובר האורבנית החדשה, מאובזרת בגרסה העדכנית ביותר של +Lexus Safety System, חבילת הבטיחות המתקדמת של לקסוס, עם טכנולוגיות בטיחות אקטיבית, הכוללת בין השאר, גם יכולות בטיחות פסיבית יוצאות מן הכלל בזכות פלטפורמת GA-K‏ (Global Architecture-K) הקשיחה במיוחד ו-8 כריות אוויר המגיעות כסטנדרט.

הדור החדש של +Lexus Safety System כולל תכונות חדשות העוזרות במניעת תאונות או בצמצום חומרתן. תכונות אלו כוללות זיהוי רוכבי אופניים בשעות היום וכעת גם זיהוי הולכי רגל בלילה, כחלק ממערכת קדם התנגשות (‏Pre-Collision System (PCS משופרת. בקרת שיוט דינמית (Dynamic Radar Cruise Control) וזיהוי קו נתיב (Lane Tracing Assist) תומכים בנהיגה אוטונומית בדרגה SAE 2 - שמטרתה להקל על הנהג לשלוט ברכב.

 

הגרסה העדכנית של המערכת כוללת:

  • מערכת קדם התנגשות, כעת עם זיהוי הולכי רגל בלילה וזיהוי רוכבי אופניים ביום
  • בקרת שיוט דינמית
  • התרעה על תמרורי דרך
  • זיהוי קו נתיב
  • אורות גבוהים אוטומטים

מערכת קדם התנגשות (PRE-COLLISION SYSTEM)

מערכת קדם התנגשות של ה-UX החדשה, יכולה לזהות רוכבי אופניים בשעות היום וכעת, גם הולכי רגל בתנאי תאורה מועטה. לשם כך, רגישות המצלמה והטווח הדינמי שופרו כדי לעזור להפחית תאונות בחושך - כאשר לדוגמה, כאשר יש הולך רגל וקשה לראותו בגלל פנסי המכונית שנוסעת ממול. בנוסף, הגדלת זווית האיתור של רדאר זיהוי תנועה, אפשרה זיהוי של אופניים. אם המערכת מחליטה שקיימת סבירות גבוהה להתנגשות, הבלמים יופעלו אוטומטית כדי לסייע במניעת התנגשות, או להפחית את הנזק במקרה של התנגשות.

 

בקרת שיוט דינמית באמצעות רדאר (DYNAMIC RADAR CRUISE CONTROL)

המערכת עושה שימוש בחיישן של רדאר גלים מילימטריים ובמצלמה, כדי לזהות את המכונית מקדימה ולשמור על מרחק מתאים. אם הרכב מקדימה עוצר, בקרת השיוט הדינמית תבלום את ה-UX. כאשר הרכב מקדימה זז שוב, ה-UX יותנע וימשיך אחריו. מערכת זו מקלה על הנהג בסיטואציות הדורשות נסיעה ועצירה תכופות.

 

התרעה על תמרורי תנועה (ROAD SIGN ASSIST)

מערכת התרעה על תמרורי תנועה (RSA) המותקנת על ה-UX החדשה, מזהה תמרורי תנועה ומספקת מידע לנהג על מסך מידע. כאשר היא מחוברת לבקרת השיוט הדינמית, ניתן להגדיר מחדש את הגדרת מהירות הרכב בלחיצת כפתור, בהתאם למגבלת המהירות המזוהה על ידי ה-RSA. המערכת מזהה את כל תמרורי הדרך וההתרעה החשובים, לרבות תמרורים פולטי אור חשמליים ומהבהבים.

 

זיהוי קו נתיב (LANE TRACING ASSIST)

זיהוי קו נתיב עוזר לנהג לשמור שה-UX תשאר במרכז הנתיב. הוא גם מסייע כאשר נוהגים בעקומות כביש, עם רדיוס סיבוב קטן יותר לעומת המערכת הקודמת. כאשר המערכת קובעת שקיימת אפשרות שה-UX תסטה מהנתיב, היא תפעל למניעת הסטייה ולהחזרת הרכב למרכז הנתיב.

 

אור גבוה משתנה אוטומטית (AUTOMATIC HIGH BEAM)

המערכת מגיעה כסטנדרט ב- +Lexus Safety System . היא מכבה אוטומטית את פנסי האורות הגבוהים אם היא מזהה מכונית המגיעה ממול, ומדליקה אותם אוטומטית לאחר שהמכונית עברה. מערכת מתוחכמת אף יותר הקיימת כאופציה ב-UX היא מערכת אור גבוה אדפטיבי (Adaptive High-beam System (AHS. מערכת זו מגיעה עם פנסי LED בעלי אלומה משולשת והיא נועדה לספק ראות משופרת בלילה תוך שליטה על סנוור ממכוניות הבאות ממול. ניתן להפעיל/לנטרל את 11 שבבי ה-LED העצמאיים המשולבים בפנסים כדי לשלוט במדויק על אזורים מוארים ולא מוארים.